Styczeń - podsumowanie

Za mną pierwszy miesiąc roku! Juppi! Lekko nie było. Dość powiedzieć że to najbardziej obfity objętościowo miesiąc od lat!

W styczniu licznik stanął na 184 km. Malkontenci powiedzieliby: pff, to nawet nie jest 200 kilo... No tak, to nie są jakieś super duże przebiegi ale te stare kości i tak już nieźle trzeszczą. Niby w przenośni ale w styczniu odezwały mi się kolana (a już głośno się chwaliłem ze jest dobrze), a od zeszłego roku ciągnie się za mną rozcięgno lewe, piszczel prawy, hahaha no cały pakiet. Jak to mówi mój sąsiad: numeru pesel nie oszukasz. Pesel peselem ale tutaj myślę że poświąteczny overloading zrobił swoje. Waga poszła 2-3 kilo w górę od jesieni, niby to taki balast easy come easy go, niemniej musiałem to tachać ze sobą. Na szczęście powoli znika.

Co do tygodniowych/miesięcznych objętości to jeszcze takie małe spostrzeżenie: mam takie wrażenie że powoli zaczyna się odchodzić o tradycyjnego maratońskiego "nawijania kilometrów" w maratońskich planach dla amatorów, dostępnych w internetach czy innych źródłach. Mi to, póki co odpowiada. Nie mam sił na 4 treningi w tygodniu. Wyniki z poprzedniego sezonu, który był moim najszybszym na dystansach 10 i 21k (nie biegłem innych zawodów) a w prędkościach treningowych odpowiadał mniej więcej (raczej więcej) wynikom jakie osiągałem na krótko przed moim najszybszym maratonem w 2016 roku kiedy to obciążenie kilometrowe było największe, zdają się potwierdzać tą teorię. Czas na jej weryfikację w maratonie.

Czasy nie są zabójcze, ale to dopiero styczeń i chyba nie muszą jeszcze być. Wycieczki biegowe w ok. 5:20/km. OWB 10-12km nieco szybciej. 

Przede mną w planie mocniejsze: luty i marzec. Zmiany nie będą  drastyczne, zakładam  stopniowe wydłużanie WB oraz zastąpienie krosów biegiem ciągłym WB2. Aż strach się bać ale robię co w mojej mocy aby być przygotowanym na zwiększanie obciążeń. A co będzie to się obaczy.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wrzesień - podsumowanie

XXIV Choszczeńska Dziesiątka

Bank of America Chicago Marathon 2022 - relacja